Позакласні заходи



КВК «Тварини»
Клас: 2 клас
Ведучий: вчитель.
Місце проведення: класна кімната.
Мета: актуалізація лексичного матеріалу за темою «Тварини»; удосконалення навичок монологічного мовлення; тренування орфографічного навику; активізація англійських букв та звуків.
Обладнання: картинки тварин; плакат з будинком із літер; 2 конверта для складання картинок; завдання на карточках для конкурсу 11; карточки зі звуками або словами в транскрипції.
Хід заходу
I.         Організаційний момент.
Перед грою проводиться попередня робота: формування команд та вибір капітанів. Учні також придумують назви команд. Вони повторюють назви тварин, алфавіт та числівники.
II.      Конкурс 1. «Чиє сонечко яскравіше?»
         Капітани команд виходять до дошки, на котрій намальовані два кола, та описують тварин за картинками. Наприклад: It is a bear. It is big. It is brown. Etc. Кожне правильне речення – це один промінчик до кола та один бал. Перемагає той капітан, чиє сонечко буде мати більше промінчиків.
III.   Конкурс 2. «Сховані у будинку літери».
         Представники від кожної команди виходять до дошки, на якій висить плакат з намальованим будинком із літер:
A
TZ
QNGX
MEKYDW
HSCOUVP
BJIR
         Учень показує та називає літери у алфавітному порядку. Переможець отримує 3 бали.
IV.  Конкурс 3. «Чи знаєте ви тварин?»
         Представники від кожної команди по черзі вимовляють назви тварин. Перемагає той, хто останнім назве тварину. Переможець отримує 5 балів.
V.     Конкурс 4. «Розшифруй назви тварин».
         Вчитель звертає увагу учнів на слова на дошці. Завдання для команд – розшифрувати слова та записати їх на заздалегідь підготовленій вчителем карточці.
         Завдання на дошці:
         God (dog), mekyo (monkey), tac (cat), ogrf (frog), omuse (mouse), owc (cow), ipg (pig), igret (tiger), elphenat (elephant), rocoledi (crocodile).
         Переможець отримує 3 бали.
VI.  Конкурс 5. «Загадки про тварин».
         Вчитель пропонує командам прослухати та відгадати загадки про тварин. Кожна команда відгадує по три загадки. Загадки:
         It lives in the house. It likes fish and meat. (a cat)
         It lives in the forest. It likes bananas. (a monkey)
         It is very big and grey. (an elephant)
         This animal likes grass. It is a domestic animal. It gives us milk. (a cow)
         This animal lives at home or in the street. It is a man’s friend. (a dog)
         It is green and big. It likes meat. It lives in the river. (a crocodile)
         За кожну вірну відповідь команда отримує один бал.
VII.        Конкурс 6. «Прослухайте та запам’ятайте, як довго живуть домашні тварини».
         Rabbits – 5 years, dogs – 15 years, pigs – 25 years, sheep – 12 years, goats – 15 years, horses – 30years, cats – 13 years, cows – 25 years.
         Вчитель пропонує учням прослухати та запам’ятати інформацію про тривалість життя різних тварин. Ця інформація може бути представлена також й наступним чином: на дошку чіпляються картинки тварин та відповідні їм числа тривалості життя. Потім вчитель закриває цю інформацію, та діти відповідають на питання How long do rabbits live? За кожну правильну відповідь – 1 бал.
VIII.      Конкурс 7. «Веселі художники».
         Вчитель дає завдання для кожної команди: Draw a cat, please. Draw a pig, please. Draw a dog, please. Учень, заплющив очі, малює тварину. Якщо малюнок вийшов, то команда отримує 5 балів.
IX.  Конкурс 8.
         Учням пропонується замалювати червоним кольором клітинки: OA, AP, AQ, AN, BN, CN, DN, FN, FO, FP, FQ, GQ, HQ, IQ, JQ, KQ, KN, KO, KP, KQ. (Повинно вийти число 10.)
A







B







C







D







E







F







G







H







I







J







K







L
M
N
O
P
Q
R
S

X.     Конкурс 9. «Збери картинку».
         Кожні команді дається конверт, в якому знаходяться 12 частинок від картинки. Потрібно швидко зібрати картинку та описати її за допомогою структур I seeThis is… He has… It is blue (grey, etc.). Команда переможець отримує 10 балів.
XI.  Конкурс 10.
         Вчитель просить дітей допомогти тваринкам знайти їх будинки. Перед учнями лежать розчерчений листок, по горизонталі та вертикалі котрого розміщені літери алфавіту. Будинки мають наступні координати: a bear – AF, a cat – DF, a hare – CG, a tiger – AJ, a frog – DJ, a lion – BJ, a mouse – CL, a cow – AL. Завдання учнів – розмістити картинки з тваринами в клітинках з відповідними координатами.
A







B







C







D







E
F
G
H
I
J
K
L

XII.        Конкурс 11. «Квіти та бджілки».
         Кожна команда ділиться на дві групи. Перша група – квіти, друга група – бджілки. Кожний учень отримує карточку зі звуками або словами в транскрипції. На квітках написана транскрипція слова, в котрій один звук пропущено. На бджілках написані пропущені звуки. Кожна бджілка повинна підлетіти до відповідної квітки.
XIII.      Підбиття підсумків.
Наприкінці гри вчитель підбиває підсумки та вітає команду переможця.




Парк розваг «Іграшки та тварини»
Клас: 1 клас
Ведучий: вчитель.
Місце проведення: класна кімната.
Мета: закріплення вивченого матеріалу за темами «Іграшки» та «Тварини»; тренування лексичних та графічних навичок; актуалізація вивчених мовних зразків.
Обладнання: картинки іграшок та тварин; розрізана абетка.
Хід заходу
I.       Організаційний момент.
Good morning, children! I’m glad to see you!
We shall go to the park today. We’ll play there.
Вчитель вітає учнів та пропонує відвідати парк розваг.
II.    Атракціон «Clever Child».
Атракціони в цьому парку допоможуть нам визначити, які іграшки та тварини ви вивчили.
Клас ділиться на команди. Вчитель позначає лінію між стінами, ділить простір навпіл. Вчитель стоїть з однієї сторони лінії, а учні – з іншої. Перед початком гри учням роздаються картки з картинками, на котрих зображені іграшки та тварини. Вчитель говорить:
Step forward if you have got a doll in your hands.
У відповідь учень каже:
I have got a doll.
Учень, у котрого є карточка з названою іграшкою або твариною, робить крок. Той, хто перший дійде до позначеної лінії, отримує бали, котрі зараховуються його команді.
III.  Атракціон «What Word Sounds
Вчитель роздає командам картки з іграшками та тваринами, потім читає з певною швидкістю слова у довільному порядку, учні повинні вистроїти картки у тій послідовності, у котрій вони прозвучали. Команда, котра розклала картки у вірній послідовності, отримує бал.
IV.           Атракціон «Spilt Letters».
Командам видається розрізана абетка, вчитель називає літери, одночасно учні обирають літери з розрізаної абетки та складають слова на тему «Іграшки та тварини». Команда переможець може придумати своє слово, а команда суперник повинна його відгадати та отримати заохочувальний бал.
V.   Атракціон «What Animal am I?»
На столі розкладаються картинки, на одній стороні котрих намальовані тварини, а на другій стороні - числа 1-10. Картки лежать числами угору. Учень з першої команди називає число, а учень з другої команди повинен підняти відповідну картку та сказати яка там зображена тварина: I am aПотім навпаки. За кожну вірну відповідь команда отримує 1 бал.
VI.           Атракціон «At the Theatre».
Кожній команді видається картка з назвою іграшки або тварини, завданням учнів являється зобразити командою або одним учнем задану іграшку або тварину. Команда суперників повинна відгадати слово. У цьому атракціоні оцінюється не тільки вірна відповідь, але й артистизм учнів.
VII.        Підбиття підсумків.
Наприкінці заходу підводиться підсумок отриманих командами балів,виявляється переможець та відбувається нагородження.





Вечір казок
Клас: 3 клас
Ведучий: вчитель.
Місце проведення: хореографічна зала.
Мета: удосконалення навичок усного мовлення; тренування навичок аудіювання; підтримування інтересу до вивчення іноземної мови.
Обладнання: декорації та костюми.
Хід заходу
I. Організаційний момент.
- Good evening, our dear guests! Today we shall have a party. Do you like to read fairy-tales? All children like to read fairy-tales or to listen to them. I am sure it is interesting to meet your favorite fairy-tale characters.
II. Казка «The Turnip».
Characters:
The storyteller, the Turnip, grandpa, grandma, granddaughter, the dog, the cat, the mouse, the sun, the rain.
Storyteller. Once upon a time there lived an old man. One spring he sowed a turnip seed.
Grandpa. Grow, little turnip, grow big and sweet.
The sun. Grow up, little turnip, grow up! It’s warm!
The rain. Drink, little turnip, drink and grow!
Storyteller. Look, there are green leaves on the turnip. Soon the turnip will grow.
Grandpa. Oh, how big my turnip is, how big! I must pull it out! (Тягне дід ріпку, а витягнути не може, кличе на допомогу бабку.) Oh, dear! It’s so big! So big! I can’t pull it out! Grandmother, come here and help me!
Grandma. What is that, my dear?
Grandpa. Help me to pull the turnip out!
Grandma. Okey. (Тягнуть-потягнуть, а витягнути не можуть.)
Oh, Granddaughter! Come here!
Granddaughter. Yes, Grandmother!
Grandma. Help me to pull the turnip out!
Granddaughter. Okey. (Тягнуть-потягнуть, а витягнути не можуть.) Dog! Dog! Come here!
Dog. Bow-wow! What’s up?! What’s up?
All. Help us to pull the turnip out!
Dog. All right! (Тягнуть-потягнуть, а витягнути не можуть.)
Cat. Can I help you? Can I help you?
All. Yes, dear cat! Help us, please! (Тягнуть-потягнуть, а витягнути не можуть.) Little mouse, help us!
Mouse. I am small, but I am strong! I am small, but I am
strong! I will help you! One, two, three, pull!
All. One, two, three, pull!
Turnip. I am so big! I am so sweet!
Cat. Our turnip is so big!
Dog. Our turnip is so sweet!
Grandma. Let’s take it home!
III. Казка «The House in the Wood».
Storyteller
Here is a house in the wood.
A Mouse is running through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Mouse. Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog. I do.
Mouse. Who are you?
Frog. I’m a frog. Sorry, and who are you?
Mouse. I’m a mouse. Hello, Frog!
Frog. Hello, Mouse!
Mouse. May I come in?
Frog. Do, please. Come in.
Mouse. Thank you. (Входять у будинок.)
Storyteller
Here is a house in the wood.
A Hare is running through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Hare. Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog. Mouse: We do.
Hare. Who are you?
Frog. I’m a frog.
Mouse. I’m a mouse. Sorry, and who are you?
Hare. I’m a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in? Frog, Mouse. Do, please. Come in.
Hare. Thank you. (Входять у будинок.)
Storyteller
Here is a house in the wood.
A Fox is running through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Fox. Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog, Mouse, Hare. We do.
Fox. Who are you?
Frog. I’m a frog.
Mouse. I’m a mouse.
Hare. I’m a hare. Sorry, and who are you?
Fox. I’m a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?
All. Do, please. Come in.
Fox. Thank you. (Входять у будинок.)
Storyteller
Here is a house in the wood.
A Wolf is running through the wood.
It stops at the door.
   It knocks at the door.
Wolf. Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog, Mouse, Hare, Fox. We do.
Wolf. Who are you?
Frog. I’m a frog.
Mouse. I’m a mouse.
Hare. I’m a hare.
Fox. I’m a fox. Sorry, and who are you?
Wolf. I’m a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?
All. Do, please. Come in.
Fox. Thank you. (Входять у будинок.)
Storyteller
Here is a house in the wood.
A Bear is running through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Bear. Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you? Frog. I’m a frog.
Mouse. I’m a mouse.
Hare. I’m a hare.
Fox. I’m a fox.
Wolf. I’m a wolf. And who are you?
Bear. I’m a bear. May I live with you?
All. No, you are too big! Run away! Run away! (Ведмідь тікає.)
Storyteller
Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! They are happy!
IV. Казка «Who Lives in This House?»
Storyteller. Who lives in this house? Isn’t it a little mouse?
Cat. No, no. The little mouse doesn’t live in this house.
Storyteller. Who lives in this house?
Cat. Try to guess, try to guess. I shall sing you a song, it is not very long: “Mew-mew”.
Storyteller. A little cat lives in the house.
Not a pretty little mouse.
Cat, cat, come along,
We shall sing you this song: “Mew-mew”.
Cat
I’m a little kitty,
I like to tiptoe toe.
Won’t you do it with me?
Ready now, let’s go.
Storyteller. Who lives in this house? Isn’t it a little frog?
Rabbit. No, no. The little frog doesn’t live in this house.
Storyteller. Who lives in this house?
Rabbit. Try to guess, try to guess. I shall sing you a song, it is not very long:
I am little and grey,
I like to hop, hop, hop.
Come on and do it with me.
It’s fun, we’ll never stop.
Storyteller. A little rabbit lives in this house.
We shall hop, hop, hop.
It’s fun, we’ll never stop.
Who lives in this house?
Isn’t it a big bear?
Elephant. No, no. The big bear doesn’t live in this house.
Storyteller. Who lives in this house?
Elephant. Try to guess, try to guess.
I’m grey and big,
I take big steps so slow.
I’d like you to join me,
Ready now? Let’s go.
Storyteller. A big elephant lives in this house. We shall join you, elephant. Who lives in this house? Isn’t it a little parrot?
Dog. No, no. The little parrot doesn’t live in this house.
I’m a little dog,
I like to run, and run.
If you would do it with me,
We could have such a fun.
V. Казка «The Wolf and Seven Kids».
Characters:
The storyteller, seven kids, mother goat, the wolf.
Storyteller. You know an old story about a wolf and seven kids. Now the play begins! Mother Goat has a jug or a milk can in her hand. She wants to go to the market. All her kids are around her.
Mother Goat. Now, my dear children, I must go to the market and get some milk for you. You must sit still. You  must not let anybody in.       Lock the door and - good-bye!(Kisses them and goes away.)
Seven kids. Good-buy, good-buy! Come back soon!
Storyteller. Look! There is the big bad Wolf! (The Wolfa comes up to the Goat’s house.) He is at the door. He wants to eat the Я kids!
Wolf (in a loud, rough voice). Open the door! It’s me, your 1 mother! I have some milk for you!
Seven kids. No, no, you are not our mother!
1st Kid.        Our mother’s voice is soft!
2 nd Kid.        Our mother’s voice is sweet!
3 rd Kid. We must not open the door to anybody!
Wolf. You silly kids! (Goes away.)
Storyteller. And the Wolf goes and drinks some hot milk with a lot of butter in it. (The Wolf is in the background with a jug of  milk in his hand.)
Now his voice is soft, and he will go up to the Goat’s house again.
Wolf (in a soft voice). Open the door, my dear children! It’s me, your mother! I have some sweets for you!
Seven Kids. No, no, you are not our mother!
5 th Kid. Your voice is soft, but it is not Mother’s!
Wolf. But don’t you want these nice sweets!
2nd Kid. We don’t want any sweets from you!
Wolf. And I have some ice-cream for you!
3 rd Kid. We don’t want any ice-cream from you!
Wolf. I have a lot of toys for you!
4th Kid. We don’t want any toys!
Wolf. Open the door or I shall break it!
5Ih Kid. We are not afraid of you, you big bad Wolf! The Wolf goes away.
Storyteller. The Wolf isn’t here now. He wants to find a very big stick. He wants to break the door.
1st Kid. We are not afraid of the big bad Wolf! But we must fight him, if he comes back. (To the 2nd, 3rd, 4th and 5 th Kids). You,
I and you, and you two, go and get a big stick. (To the 6th and 7lh Kids.) And you two, take the pans and big spoons and... (Whispers something to them. They nod.) ... and stand behind the armchair.
(They go to the armchair in the background.)
Storyteller. Do you hear? That is the Wolf again!
(The Wolf comes up to the door.)
W о1f. Do you give up?
Seven Kids. No, no!
Wolf. Then I will break the door!
Seven К i d s. We are not afraid of you, big bad Wolf!
Wolf. Do you give up? One!
Seven Kids. No, no!
Wolf. Do you give up? Two!
Seven Kids. No, no!
Wolf. Do you give up? Three!
Seven Kids. No, no!
Storyteller. Band! The Wolf breaks the door! The Wolf rushes into the room. The fight begins. The 4,h and the 5th Kids fall down. The 1st Kid takes a trumpet and blows it. The 6,h and the 7,h Kids jump up from behind the armchair and make an awful noise with their pans and spoons. The Wolf is frightened.
Wolf. Oh, what is that? What is that? I must run, I must run,
quick, quick!
(He runs away. The Kids run up to the 4h and 5"1 Kids, lift them up and bandage. Mother Goat comes in.)
Mother Goat. Oh, what’s the matter? What does all this mean?
1st Kid. Everything’s all right, mother.
2    nd Kid. The Wolf wanted to eat us up!
3    rd Kid. But it is not so easy to eat us up!
4th Kid. Mother, I am hurt!
5,h Kid. And so am I!
(They all come closer to their mother, she kisses them.)
Mother Goat. Oh, my dear brave children! It’s very good that you are not afraid of the Wolf. There are many wolves in the world, but if we fight all together, we shall win!
VI. Казка «Puff-the-Ball».
Characters:
The storyteller, Puff-the-Ball, the hare, the wolf, the bear, the
fox.
Storyteller. Once upon a time there lived Puff-the-Ball. He had a grandmother and a grandfather. He loved them, but one day he ran away.
Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Storyteller. Then he met a Hare.
Puff-the-Ball. Hello! Who are you?
Hare. Hello! I’m a Hare. And who are you? Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Hare. Good! I will eat you!
Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I will dance for
you.
(Грає музика, Колобок танцює.)
Storyteller. And he runs away. Then he sees a wolf. Puff-the-Ball. Hello! Who are you?
Wolf. Hello! I’m a Wolf. I’m grey and I’m hungry. And who are you?
Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Wolf. I will eat you!
Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I will dance for
you.
(Грає музика, Колобок танцює.)
Storyteller. And Puff-the-Ball again runs away and sees a
Bear.
Puff-the-Ball. Hello! Who are you?
Bear. Hello! I’m a Bear. I’m brown and very strong. And who are you?
Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Bear. Good! I will eat you!
Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I will dance for
you.
(Грає музика, Колобок танцює.)
Storyteller. And Puff-the-Ball again runs away and sees a
Fox.
Puff-the-Ball. Hello! Who are you?
Fox. Hello! I’m a Fox. I have a long tail. Who are you?
Puff-the-Ball. I’m Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Fox. Oh, very good! I will eat you!
Puff-the-Ball. Oh, please, don’t eat me! I will dance for
you.
(Грає музика, Колобок танцює.)
Fox. Come to me, Puff-the-ball. I cant see you.
(Колобок подходит к лисе поближе и танцует рядом с ней.) Storyteller. Then Fox eats Puff-the-Ball and runs away.
VII. Підбиття підсумків.
-         That’s all for today. Thank you for your fairy-tales. You were real actors. I think you enjoyed your English today. Let’s clap our hands to thank our actors. 



1 коментар:

  1. Анонім21:22

    Супер-супер!!!!!Спасибо за подборку интересный мероприятий!!!Именно в такой игровой форме дети лучше усваивают учебный материал!!!!!

    ВідповістиВидалити